وبگاه دینی ، فرهنگی و اجتماعی بازتاب روستای دمیلو
وبگاه دینی ، فرهنگی و اجتماعی بازتاب روستای دمیلو
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, توسط جابر |

الف ) مُردار
 ب ) خون
ج ) گوشت خوک
د ) خمر ( شراب ) مادر پلیدی ها
قسمتی از توضیحاتی که در مورد  خمر ( شراب ) در این کتاب نوشته شده : خداوند بلند مرتبه می فرماید : { یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الأَنصَابُ وَ الأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ * إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُوقِعَ بَیْنکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَاء فِي الْخَمْرِ و الْمَیْسِرِ وَ یَصُدَّکُمْ عَن ذِکْرِ اللهِ وَ عَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ } مائده 91-90

« ای مؤمنان ، میخوارگی و قمار بازی و بتان و تیرها پلیدند و عمل شیطان می باشند . پس از پلید دوری کنید تا این که رستگار شوید . * اهریمن می خواهد از طریق میخوارگی و قمار بازی در میان شما دشمنانگی و کینه توزی ایجاد کند و شما را از یاد خدا و خواندن نماز باز دارد . پس آیا دست می کشید و بس می کنید ؟ ! » هدف از این بحث ، بیانِ ترکیب خمر یا راه های ساخت و انواع مختلف آن نیست ، بلکه یاد آوری زیان هایی است که شراب بر جسم و روان ، باقی می گذارد و به همین دلیل در مصطلع قرآنی رجس و پلید خوانده شد و حرام گردید.

تأثیر الکل بر بخش های مختلف جسم :
الف ) الکل و سیستم عصبی

الکلسیم یا الکلی های معتاد به مصرف هر روزه ، زیان های زیادی را متوجه سیستم عصبی می کند از جمله : 1. اختلال در عملکرد اعصاب : در این حالت ، فردِ الکلی به سستی عضله ها ، لرزش ، و درد در بدن مبتلا می شود ، آن هم به دلیل تخریبِ بافت های مختلف اعصاب . 2 . ایجاد افت و اختلال در یک عصب : در این حالت در توانش و کارکردِ یک نوع عصب ، اختلال و تشویش به وجود می آید و به فلج های موقت می انجامد از جمله فلج عصب صورت ، عصب های محرکه ی چشم ، عصب خواب و استراحت . التهاب و تشویش عصب بینایی : قاطبه ی زیادی از الکلی ها و مشروبی ها از این عارضه رنج می برند که همان کاهشِ دید و گاه کوری است . 3 . بیماری بلاغرا یا گری خشک : که بسیار در بینِ افراد مشروبی – شایع است .

ب ) مشروبات الکلی و تأثیر آن بر دستگاه گوارش
هر اندازه که مشروبات الکلی ( الکل ) از سیستم گوارش بدن ، عبور کند در آن تباهی و بیماری به ارمغان می گذارد ، از جمله : 1. خراشیده شدن مخاط های دهان و حلق ، آسیب دیدنِ پرزهای چشایی در زبان و ترک برداشتن آن ؛ 2. پیدا شدنِ لک های سفید در زبان که اکثر به سرطان زبان می انجامد ؛ 3 . التهاب مری 4. استفراغ های خونی شدید به دلیل پارگی برخی از رگ ها در منطقه ی اتصال مری و معده ؛ 5. سرطان مری به گونه ای که چهل درصد از مبتلایان به سرطان مری را معتادان به الکل و مشروبات تشکیل می دهد ؛ 6. التهاب سطح معده به طور حاد ، بیماری شایع و رایجی که در تمامی مشروب خواران معتاد به الکل وجود دارد ؛ 7. التهاب پنهان و مزمن معده که بیشتر در معتادان به الکل پیدا می شود . در پیدایشِ این بیماری کمبودِ پروتئین نقش مهمی دارد که در نتیجه ی آن شخص به بیماری کم خونی بر اثر فقر ویتامین بی دوازده مبتلا شده ، اکثر به سرطان معده ، منجر می گردد ؛ 8. الکل و لوزالمعده ، الکل و آسیب های آن به لوزالمعده : 1 ) التهاب لوزالمعده : در آن غده ی لوزالمعده به خود خوری گرفتار و بعد از آن پاره می شود . این بیماری جزو بیماری های خطرناک است و بیشتر دل دردهای افراد الکلی را تشکیل می دهد و هفتاد درصد علت آن ، الکل است . 2 ) التهاب مزمن لوزالمعده : این حالت ، نقش بسزایی در سوء تغذیه ، گوارش و جذب غذاها دارد . 9. الکل و کبد : پیدایش بیماری های کبدی ناشی از مصرف الکل ، مشکلی بهداشتی و جهانی است .

منبع : کتاب اعجاز علمی قرآن و سنت
تألیف و تحقیق : کمال روحانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.